52 %

"Är du frisk nu?" frågade alla när jag kom till jobbet i morse. Vad svarar man på det när ögonen fortfarande känns som om de är tre storlekar för stora och när näsan för dagen är igenkorkad med snor (till skillnad från de tre föregående dagarna då snuvan har runnit helt utan kontroll) och när bakhuvudet känns som ett vadderat städ där någon varsamt hamrar taktfast dunk, dunk, dunk...
"Njae, jag är nog inte helt frisk, jag skulle säga att jag är tillbaka på 52 %", blev mitt svar.

Det värsta är inte förkylningen i sig, utan att jag egentligen inte har känt mig riktigt bra sedan sist det begav sig, dvs första veckan i januari. Det är så deprimerande att bli sjuk igen. När ska jag få bli pigg och frisk och kry igen? Ja, jag tycker lite synd om mig själv fast jag vet att det inte är det minsta synd om mig. En månads halvdvala i januari är väl inget att klaga över. Det är ju många som önskar att de kunde gå i ide under vintern och det är väl nästan det jag har gjort nu.

I mars vaknar jag väl upp igen och börjar leva på riktigt igen.

Men nu vill jag pigga upp mig och dig med en vacker vinterbild, som aldrig hade kunnat bli tagen om jag gått i ide på riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0