Färganarki

Jag brukar aldrig hinna privatsurfa på nätet under arbetstid. Och får inte för den delen heller. Men idag hade jag lite svarstider på ett annat program och jag kikade in på min blogg för att se hur den såg ut på en annan skärm.

Vad upptäcker jag?! Den var grön!

Jag gillar grönt, det är inte det. Men jag har ju jobbat för att passa bakgrundsfärger mot fotot som jag lagt in som header. Då vill jag ju inte att det ska vara grönt på en dator, beige på en annan. Vem vet det kanske är rosa hos någon?!

Det är precis som när man var liten och funderade på det där med ögon, syn och färgblindhet. Mysko att någon inte kan se färger. Tänk om vi inte ser färger på samma sätt allihop. Det som är min himmelfärg kanske är gräsfärg för någon annan?

Men jag själv ska ju se samma färg på samma sätt varje gång jag ser den färgen. Det ska inte svaja mellan olika datorer och olika dagar. Det finns säkert någon inställning på datorn, som jag inte lärt mig (ännu?).




Kommentarer
Postat av: CW

visst är det konstigt då det blir en annan färg på olika datorer. Jag har råkat ut för sammasak men jag har ingen aning om vad man ska göra åt det... kanske man kan ringa 112... he he

Stor SommarKram

2009-06-30 @ 23:40:44
URL: http://www.dajmstrut.spaces. live.com
Postat av: Viktoria

Man kan kalibrera sin datorskärm. :) Antingen låter man någon göra det åt en (vet inte riktigt kostnad, men inte jättebilligt om jag minns rätt) eller så tror jag man kan läsa mer här: http://www.fotosidan.se/cldoc/2982.htm



:)

2009-07-02 @ 18:41:51
URL: http://morrdrakens365.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0