Koltrastens sång

är ett underbart vårtecken. I kväll hörde jag hans melankoliska stämma i skogen, men jag såg honom inte.

Det är samma med tranorna, jag hör dem men ser dem inte. Idag ska det finnas hela 560 tranor vid Trandansen. Om en vecka är det säkert 5000. I morgon på vårdagjämningen kommer en webkamera att visa tranorna, då slipper man åka dit och frysa och kan sitta framför datorn och uppleva hela härligheten om man vill. Själv tycker jag nog att det ena inte behöver utesluta det andra. Tänker nog inte åka bort till Trandansen på andra sidan sjön, utan väntar tills tranorna flyger norrut igen, då ser vi dem på våran sida av sjön. Det är mäktiga fåglar.

Två fåglar som jag har sett med egna ögon genom kameralinsen är de två domherrarna som jag visade häromdagen. Här är ett par närbilder (närmare i alla fall) på paret.

  

Kommentarer
Postat av: Linda

Här är en till som ÄLSKAR koltrastens sång, men jag har inte hört den än.



//Linda

2009-03-20 @ 22:47:54
URL: http://gottgrisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0