Svanar skriker

Kanske var det inte tranorna igår? Jag såg nämligen en hel flock med ett 20-tal sångsvanar på ett gärde när jag åkte hem idag. Med mina oskolade öron är det ganska svårt att höra skillnad på tranor och svanar. Det trumpetas i luften men vilket stor, långhalsad fågel det är, är svårt att säga om man inte ser dem.

Jag vet att tranorna har börjat komma, dem har jag inte sett ännu, vilket i och för sig inte betyder att de inte hörs. Ljudet färdas långt och rullar upp på bergskanten där vi bor. Det gäller både fågellåt och motorbuller, för att inte tala om böndernas höfläktar (som kan göra en skogstokig på sommarkvällarna).



Ännu blommar inte körsbärsträden, men den tiden är verkligen något att se fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0