Idag leker jag

med HTML-koden i stilmallen. Det är inte lätt att se hur allt hänger ihop i HTML-kod, men det går att förstå genom att leka lite med koden och förhandsgranska innan man sparar. Jag hittade en sådan fin bild att ha som header och jag har letat efter rätt färgkod för att få bakgrunden och header-bilden att passa ihop. Nu tycker jag att de passar ganska bra. 

Snart ska jag ta itu med att försöka ändra de gröna nyanserna så att de bättre matchar min trädhorisont. Fast jag är ju barnsligt förtjust i grönt - så det kanske fortfarande kommer att vara gröna nyanser när jag är klar.

Har också hittat genomskinlighetsknappen i Photoshop. Jag vet, det tog lite tid. I tidigare bilder har jag fyllt med (nästan) samma färg som bakgrunden för att få fram de konturer jag velat ha, nu ska jag kunna byta bakgrundsfärg utan att bildeffekten förstörs. Om jag har fattat rätt, inte alltid lätt.




Det blev ju inte precis vad jag hade tänkt mig. Jag får nog läsa på lite mer om hur man sparar genomskinlighetseffekten.

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Och tack för kommentaren i min blogg. :-)



Det där med koder och egen bloggdesign osv går jag helst stora omvägar kring. Fattar nämligen INGENTING!?! <:-) Fast det är säkert väldigt roligt när man väl har lärt sej och KAN!



Om det var meningen att bakgrunden till blomman i detta inlägg skulle vara genomskinlig, så är den inte det. Jag ser den som vit. (Har Internet Explorer som webläsare).



Det är förresten sånt där som har gjort att jag har valt en stilmall som är vit... Och den får jag hålla mej till, för byter jag till en annan färg så blir massor av mina bilder vita där de borde vara genomskinliga! <:-)



Ha en fin dag!!! :-)

2009-03-03 @ 09:32:22
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Lotta

/fuskade lite...

Vet fortfarande inte hur jag ska få bakgrunden genomskinlig tyvärr.

2009-03-08 @ 23:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0