Vårtecken i överflöd trots allt

En eländig vecka har genomlevts. Allt är så trist och tråkigt och ledsamt utan min lilla kisse. Hur ska man kunna se vårens alla vackra tecken när man är så ledsen, så ledsen?

Jag som hade drömt och sett fram emot en sista lång, skön sommar med min Murre. Vi skulle sitta på verandan och lapa sol. Vi skulle ligga på gräsmattan och gona oss i värmen. Vi skulle vila i skuggan under linden som börjar få en krona igen. Vi skulle spatsera i trädgården och bara vila oss genom kvällarna. 

Ledsen och eländig har jag ändå letat fram några vårtecken att visa. Och visst måste jag erkänna att det finns hopp om livet ändå. 


Det finns hopp i gula vårblommor! Vårlök, tussilago och gulsippsknoppar.



Det finns hopp i blåa vårblommor. Porslinshyacint, blåsippor, blåstjärna, pärlhyacint och övervintrade penséer.



Det finns hopp i rosa vårblommor. Julrosor, rosa blåsippor, trädgårdsvivor och övervintrade penséer.



Fler vårtecken finns att se hos Humlebacken!


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag vet hur ont det gör att mista sin bästa vän och sitt älskade husdjur!Saknar min häst varje dag!Hoppas du kanske hittar en ny liten vän :)

Ha en bra dag!

Kram KArin

2010-04-28 @ 07:51:05
URL: http://shoegalnogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0