Kränkande

Jag fick häromdagen ett mail till min hotmailadress, där min gotanet-adress var avsändare. Innehållet enligt rubriken var reklam för potenspillret som börjar på V. Naturligtvis öppnar man inte ett sådant mail. Jag kastade det direkt och öppnade mitt gotanetkonto för att kolla om det fanns något sådant brev som skickat. Det gjorde det naturligtvis inte och jag lämnade det obehagliga bakom mig.

Idag fick jag snigelbrev från gotanet, som hotar att stänga av mitt internet om 6 dagar om jag inte åtgärdar problemet med att någon skickar spam från min dator.

Vad gör man? Vi har flera datorer och jag har ingen aning om vilken dator det skulle vara som är infekterad. Vi har ärligt betalade virusprogram installerade på alla datorer med brandväggar, virusskydd, intrångsskydd med mera.

Jag har ingen aning om hur detta har gått till. Någon av oss i familjen har väl klickat ok när vi fått en fråga om program ditt eller datt ska få tillåtelse att ansluta till internet. Det är ju inte alltid man förstår vilket program som vill hämta hem info och informationen i frågerutan kan vara ganska kryptisk.

I alla fall vill jag skicka en mycket stor URSÄKT till alla som fått spam från min dator. Supporten hos internetleverantören har öppet 8 - 17 och jag vet inte när jag ska kunna få tag i dem. Jobbet kräver tyvärr 115 % av min arbetstid så jag hinner knappast ringa på dagtid. Får väl försöka få tag på dem via mailen.

Än en gång förlåt om du drabbats av spam, med pinsamt och kränkande innehåll, med mig som avsändare.

God kväll!
önskar Charlotta -men kanske inte länge till at gotanet.


Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för din kommentar på min blogg (pricktrissen). Har försökt variera lite, anade att nyckelpigan nog kan bli en given prickbild, men den 16-prickiga arten kanske jag är ensam om denna omgången =). Chokladen var god ;-).



Ajajaj, jag har också råkat ut för snarlikt. Min kunniga pojkvän anade ugglor i mossen och gick till botten med det. Det var ett virus som tagit sig in i mitt mejlprogram (som kopierade alla adresserna i min adressbok och spammade vidare till dem). Klart obehagligt! Installerade om datorn omedelbums och det löste sig! Antisspamskydd är bra, men jag litar inte på dem till 100% utan tar det säkra på det osäkra och sparar inget nuförtiden i mejlens ut/eller inboxen (sparar det jag vill ha kvar i ett USB-minne), jag lägger heller inte in några adresser i adressboken. Hittills har det funkat för mig. Hoppas det löser sig för dig! håller tummarna.

2010-06-02 @ 21:29:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/flipp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0