Besvikelse


Clematis har aldrig velat sig riktigt i min trädgård, men skam den som ger sig. Den för tre år sedan inköpta "Ernest Markham" har knoppat i år och jag hade stora förväntningar på blommorna. Ska man då bli besviken när blommorna sedan slår ut?





Ja, om man betänker att etiketten faktiskt lovade röda blommor - inte cerisa.


Rätt stor skillnad faktiskt. Jag är väl inte besviken egentligen för så noga är jag inte med färger i trädgården - mer förvånad.

Liknar den inte rätt så mycket den tappert kämpande "Ville de Lyon" som ger någon enstaka blomma var och varannat år?

Och eftersom den faktiskt har en blomma i år också så går det ganska lätt att jämföra...







Kommentarer
Postat av: Margareta Endahl

Hallå där borta vid hornborgarsjöns trakter, HUR ÄR DET, fy attn vad det åskat här i natt, OCH du har åter en massa fina bilder, KRAM på er alla

2011-07-22 @ 13:49:28
URL: http://endahlm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0