Vad jag pratar om när jag pratar om löpning

Haruki Murakami har skrivit en personlig bok om sin löpträning. Jag trodde att jag kanske skulle få lära känna personen som skrivit roman Kafka på stranden, som jag läste för ett tag sedan, men jag blev besviken.

Visst handlar hela boken om Murakami och hans löpning och varför han springer, men något djup eller analys av sin egen person bjuder han inte på. Jag är fortfarande lika ovetande om hur en författare tänker som skriver en så suggestiv och mystisk bok som Kafka på stranden.

Kanske trodde jag att boken skulle inspirera lite till jogging också, men inte ens det fick jag ut av boken. Det är bara maraton för hela slanten och så ett par ultralånglopp på 10 mil på köpet...
Imponerande dock att en person kan ha så stark fysik att tåla så mycket slitage på kroppen som det ändå måste vara att springa så otroligt mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0