Sockblomma #33



Sockblommor ska vara starkväxande och marktäckande. Min röda sockblomma (Epimedium rubrum) känns varken eller, men efter några år i slänten har den tagit sig. Nu delar jag plantan och försöker få en mer sammanhängande bädd av sockblomman i slänten. De senaste årens blomning har varit mycket riklig och vacker.

Blommorna kommer före eller samtidigt med årets nya bladverk som är friskt grönt över sommaren. Bladen blir sedan läckert bronsfärgade på hösten och står kvar över vintern.

Kommentarer
Postat av: Maidi

Oj nu försvann min kommentar men jag försöker igen.. Såå mycket fina blommor du visat här ett tag. Sockbloman är okänd för mig men vacker och den Kaukasiska förgätmigejen är så fin..



Kram Maidi

2011-05-30 @ 20:10:19
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0