De sista magnoliorna

 
I över en månad har magnolian  haft utslagna blommor. Nu har sista knoppen slagit ut och sedan är det bara "kottar" kvar. I år har busken verkligen överträffat mina förväntningar.
 
När vi köpte busken fick vi rådet att placera den skuggit. Efter att den fört en tynande tillvaro i några år så plockade vi fram den och lät den stå i solen och nu tackar den verkligen. Faktum är att jag tror att den står på den allra soligaste platsen i hela trädgården och den trivs verkligen. Den har växt och tätnat och i år har den blommat med säkert ett 30-tal blommor i över en månads tid. 

Kommentarer
Postat av: Susie på Stjärnarve

Åh, så vackert! Jag skulle så gärna vilja ha några olika magnolier, men med vår enormt kalkhaltiga sandjord så funkar det inte. Har faktiskt försökt tre gånger, men tyvärr så dör dom bara för mig - så nu har jag gett upp.

2012-07-15 @ 10:53:18
URL: http://stjarnarve.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0