210 oops (27/365)


Oops! så här "vackert" var det en dag när jag kom hem ifrån jobbet!

Jag läste att brandkåren hade fått rycka ut på 4 gräsbränder i helgen. Den här slänten var dock inte någon av dem som åsyftades i tidningsartikeln. Här är det mina eldfängda grannar som bara äääälskar att tutta på när det blir vår, ännu har de inte förlorat kontrollen över elden och jag ber till högre makter att det aldrig kommer att hända heller. Det skulle ju inte gå att förlåta om något hus tog eld, även om det inte är avsiktligt.

Syftet  som anges, när de sysslar med att bränna av dikesrenar och ängar, är att främja vissa kulturväxter.

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Hu, ja... Sån där gräsbränning ville svärmor sätta igång med i söndags - rätt nära ett uthus dessutom, men det lyckades vi snacka bort...! Jag befattar mej helst inte med sådant, och ser helst att grannarna också låter bli. Eld är rätt läskigt när man släpper den lös på stora ytor!



Det där att avblida skräp på foto är faktiskt riktigt kul! :-)

2009-04-07 @ 10:46:00
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0