332 Torn (28/365)




Gamla vattentornet i Skara blir mitt bidrag till temat Torn, Borg eller Fästning.

Det byggdes 1898 och är idag byggnadsminnesförklarat.

Fotot tog jag idag när jag var ute på min lunchpromenad. Jag blev så glad när jag gick förbi en tvärgata och "ta-dah" där stod hela tornet i all sin prakt utan några hus som skymde.

Hoppas det blir vackert väder och fler lunchpromenader som kan ge fina motiv till andra teman.






Tornet är så högt att jag inte ens får plats med hela bilden på datorskärmen ;-) Hoppas ni andra har större skärmar så blir det mer effektfullt.





















365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod


Kommentarer
Postat av: Margareta

Hej Lotta,,

Det var precis på håret att jag såg hela,, oj vilket torn

Margareta

2009-04-07 @ 22:07:18
URL: http://www.123minsida.se/mirrekatt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0