344 Upp och ner eller ut och in (20/365)






Jag har utvidgat temat Upp och ner eller ut och in till att även gälla bak och fram.

När jag fick en ny räknemaskin på jobbet (ja, jag är så gammal att jag både kan och trivs med att använda räknemaskin) så blev jag ganska förvånad när siffrorna på remsan plötsligt spegelvände sig.

Lite trist var det att lämna tillbaka maskinen då det lockade många till skratt när jag kunde visa hur tokigt vi räknar på ekonomiavdelningen :-D
Men förnuftet segrade, jag använder ju faktiskt bara remsan när jag behöver spara siffrorna, då blir det lite tungjobbat att behöva läsa genom en spegel för att se vad där står.

Så i stället för att spara en mer eller mindre oduglig maskin, så har jag sparat ett roligt kvitto som minne.





















365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0