350 Varning (134/365)


Den knallröda färgen är liljebaggarnas varningssignal till rovdjur som säger att de är giftiga - ät inte upp mig. Dock går de ändå döden till mötes på grund av sin röda färg. För när jag ser dem, ser jag rött! De äter upp och förstör liljorna, så jag brukar mosa dem med trädgårdsspaden... De är väldigt lätta att hitta!

Så under tema varning så vill jag bara säga: skadeinsekter - håll er borta! Här visas ingen pardon.

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod

Visa alla mina 365-inlägg.








Kommentarer
Postat av: Ulrica

Oooops inte lätt att vara insekt i din trädgår... om man äter växterna vill säga.

2009-06-02 @ 23:03:10
URL: http://ulricatorning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0