88 Ögon (3/365)





I över 30 år har jag varit beroende av hjälpmedel för att kunna se ordentligt, därför fotade jag mina gamla glasögon till temat ögon. Jag kan berätta att allt eftersom glasögonen blev mindre och mindre desto mer svindel råkade jag ut för.

Man tittar neråt, och så finns det inget där, bara suddigt blurr. Då ska man böja ner huvudet och titta genom glaset och då tror man att man ska tappa sina ovärderliga ögon och så blir man rädd för det. Och så stressar man upp sig och vet varken ut eller in eller var man är. De här bekymren försvann faktiskt i mycket när jag upptäckte silikonplupparna. Plötsligt satt glasögonen där man placerat dem på näsan på morgonen.

Problemen med progressiva glas, som jag nu upplever i stället (aldrig får man vara nöjd) kan jag säkert berätta om i ett annat tema.

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0