173 Lokalt minnesmärke (123/365)


Nu har jag fotograferat det närmaste minnesmärket som jag kunnat lokalisera. Till tema lokalt minnesmärke minns vi Per Olof Swanberg som tog initiativ till Hornborgasjöns restaurering. Vem han var har jag ingen aning om, men resultatet av hans initiativ kan jag njuta av.

Vilket hallaballo det var när man diskuterades om och hur och när det skulle göras. Jag vill minnas att det till och med sattes upp en teaterpjäs som hette trätornas träsk. Hade det varit idag så hade man kunnat göra en dokusåpa av alltihop. Här kan man läsa mer objektivt och översiktligt om Hornborgasjöns sänkningar och höjningen om intresse finns: Länsstyrelsen .

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod

Visa alla mina 365-inlägg.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0