24 Krokig (126/365)


Så här krokig är den rödbladiga ormhasseln som är årets nyförvärv i trädgården. Det som oroar är att bilden togs 13 april och växten ser likadan ut fortfarande. Jag tror den är död.

Och jag vet hur det låter om jag tar mitt kvitto och går till plantskolan för att få tillbaka mina pengar. "Du har inte planterat den på rätt sätt!" eller "Du har inte skött den enligt skötselråden!" De har standardsvar när jag kommer och klagar och jag vet inte hur jag ska kunna förmå mig att käfta emot. Hela mitt inre och talförmågan i synnerhet, låser sig när jag blir oförskämt bemött. Det är som om jag automatiskt måste eftergå med gott exempel.

Någonstans innerst inne känns det heller inte värt 169 kronor att försätta sig i en situation som jag starkt misstänker kommer göra att jag mår dåligt resten av kvällen och i värsta fall flera dagar efteråt. Så kanske kommer de undan även denna gång.

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod

Visa alla mina 365-inlägg.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0