260 Riskabel, vågad (124/365)


Tidigare i kväll vandrade jag längs Ytterbergsleden vid Fågeludden. Mycket träck av både fåglar och fä gjorde promenaden till ett zick-zackande äventyr, det gällde ju att klara skorna från att kontamineras.

Förutom att se en mängd fåglar, upplevde jag doften av syren och blommande rönnar. Jag såg smörbollar och kabbeleka och några andra blommor som jag inte kunde identifiera. Den varma vinden blåste håret ur ansiktet.
Jag hade kunnat gå hur länge som helst, men plötsligt såg jag dem. Min skräck, korna. Promenaden blev plötsligt alldeles för riskabel och vågad för att jag skulle våga fortsätta. Jag tog ett bildbevis med mobilkameran på behörigt avstånd, innan jag vände och gick tillbaka.

Skratta ni som inte vet hur det känns att ha koskräck. Att veta att de står där och inget staket emellan! Djur som har horn är födda att stångas, det är min uppfattning och därmed håller jag mig helst på andra sidan stängslet.

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod

Visa alla mina 365-inlägg.








Kommentarer
Postat av: Margareta

Hej Lotta,,

Du är inte ensam, om detta,,

När det gäller stora djur som häst och ko,, då vill jag ha staket emellan

ME

2009-05-27 @ 08:17:27
URL: http://www.123minsida.se/mirrekatt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0