339 Höna (105/365)


tema kalkon eller höna väljer jag en bild på en rörhöna.

Trodde att det var en sothöna först, men en googling avslöjade att sothönsen har vit näbb. Förväxlingsrisk enligt Sveriges ornitologiska förening finns med rörhöna, men tittar man på deras bild på en rörhöna så liknar det inte mycket den pippi som jag plåtade. Tog då den gamla hederliga fågelboken till hjälp och insåg att det nog var en rörhöna jag stiftat bekantskap med ändå.

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod

Visa alla mina 365-inlägg.







Kommentarer
Postat av: Marie Carpe Diem

Har aldrig hört talas om denna höna pöna, men fin är den :-)

2009-05-14 @ 23:48:27
URL: http://www.carpediemmie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0