342 Oavslutad (122/365)


temat oavslutad presenterar jag fru svan som ligger och ruvar. Hennes föräldraskap är inte slut när ruvingen är avklarad, då ska hon vakta de små och lära dem att hämta föda från sjöbotten. Jag tror i alla fall att svanar äter sjögräs från botten av sumpiga sjöar och dammar. De äter väl gräs på land också om det kniper. Först till hösten är årets uppgift avslutad för den här vackra svanen.
Någonstans i närheten simmar säkert hennes partner som snarstucken hotar alla som kommer nära. Känns inte så väldigt smart av svanparet att bygga boet precis bredvid spången där alla turister (och lokala naturälskare) promenerar dag ut och dag in. Men vackrare inramning får man leta efter!

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod

Visa alla mina 365-inlägg.









Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Oj, vad fint foto.. och underbar tolkning!

2009-05-26 @ 21:34:18
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: BrittMarie

Så fin bild! Här känner jag igen att jag varit. Bor du i närheten av Hornborgarsjön

2009-05-28 @ 22:01:23
URL: http://www.bengtssons.info/baloo.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0