Att uppvakta

Genast chefen hade berättat
om den förestående omorganisationen
kom hon farande in på kontoret
med uppvaktande kommentarer
hur roligt det är och hur bra det går
och frågor, om de får vara med
och påverka lite mera
den här gången
sist hade hon allt blivit förvånad
inte för hon klagade
- men ändå, det hon gör nu är ju så kul
det vore tråkigt
om hon blev av med det.

Genast hon hade gått igen
tänkte jag som så
att visst ska hon få påverka
tala om vad hon vill
men jag tror inte hon kan
organisera vårt arbete så
att det blir lättare för mig
för kunde hon det
så hade det inte behövts
att ändra något mer.

Den uppvaktningen hade hon nog
inte så mycket för
mer än att jag fick en insikt
om hur svårt det här kommer bli.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt! Att göra poesi av en omorganisation. Och alla svårigheter. Vet inte om det är hämtat ur verkligheten, isåfall, lycka till.

2009-08-27 @ 21:32:05
Postat av: sissan

Bra text, det finns väl nästan alltid någon som tycker allt är så kul på jobbet. Omorganisation tycker jag sker alltför oftast iaf på mitt företag.

2009-08-27 @ 21:48:54
URL: http://baraminaord.blogspot.com/
Postat av: Drumalex

Finns alltid de där på jobbet, håll dem på avstånd så gott det går. Omorganisation är ett annat ord för merarbete för dem som blir kvar.

2009-08-27 @ 21:54:56
Postat av: liselotte

Omorganisationer blir tröttande i längden då de oftast int för till något ättre.ett tema i tiden.

2009-08-27 @ 22:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0