Att gå i mål

Gå, gå i mål. Att gå, färdas, ta sig framåt, åka, resa, sträva mot eller kanske bara flyta med fram till destinationsorten.

Det är resan som är målet, sägs det ibland. Att färdas, att gå mot uppställda mål är det som ger mening och njutning i livet. Efter ankomsten kan det kännas ganska tomt, viktigt då att lära sig njuta av färden och inte bara stirra framåt och hela tiden fokusera på målet. Se efter vad som händer bredvid din utstakade väg. Kika efter vackra saker vid sidan om stigen. Våga ta en omväg, den kan ge dig upplevelser och insikter som du aldrig kunnat föreställa dig om du fortsatt rakt framåt.
 
Att "gå i mål" är en fras som jag vill betona på ordet gå. Strunta i att tävla med andra. Spring inte för att komma först. Ta det lugnt och varsamt under promenaden så hinner du både se och njuta av livet omkring dig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin text! Tycker speciellt mycket om slutet. Texten var även lagom lång!

//Marica

2009-07-13 @ 14:35:05
URL: http://www.metrobloggen.se/maricak
Postat av: Pee

Hej,

var det du som kommenterade min utmaning att vakna?

Jag fick leta fram dig, tillslut gick det, länken från min blogg fungerade inte.



Tack för din kommentar!



Jag är vekrligen jätte ny på det där med att skriva annat än tramsblogg, kul idé med skrivpuff.



Du skriver bra, jag blir så förundrad hur mycket bra det man kan hitta i sorlet.

2009-07-13 @ 17:18:20
Postat av: margareta

Goda råd för att hålla sig levande i livet! Tack!

2009-07-13 @ 18:45:37
Postat av: Betty

Vilket bra budskap. Du fångar det på ett verkligt fint sätt, orden passar så bra ihop med varandra. Gillar det där med att kika på sidan av vägen, att ta en annan väg. Det borde man göra oftare. /Betty

2009-07-13 @ 22:33:41
URL: http://betty-perfektion.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0