Att fuska

Han vill ha grönsaker också, dem är han noga med. Men där har jag hittat en lösning som känns som fusk därför att den inte är något jobbig alls. Allt annat kräver tanke och planering och det ska bli klart i tid och det bör bli klart samtidigt så allt är varmt när det dukas fram och dukningen ska jag hinna med någon gång under tiden maten reder sig utan att jag glömmer något så det bränns vid. Det är så tungt att duka, ofta blir det lite stressat för jag har glömt det och jag ska lyfta ner tallrikar och glas med axlar som är alldeles bortdomnade redan på grund av det jag gjort tidigare. Någon dag bad jag barnen, men bönen förvandlades till tjat och sådana enkla konflikter värjer jag mig emot, så trots att jag känner mig alldeles matt gör jag allt själv.

Grönsaksfusket är som sagt inte genomskådat ännu. Jag har laddat frysen med Findus frysta herrgårdsgrönsaker som tar sex minuter att tillaga i micron. De håller sig dessutom varma i en halvtimme bara jag kommer ihåg att lägga en assiett som lock. Listigt har jag också växlat med broccoli vissa dagar, också lagat i micron, med några ostskivor över som han själv brukar göra, därmed räknar jag med att han inte ser hur jag har satt herrgårdsgrönsakerna i system.

 


Kommentarer
Postat av: malix

hmmm trodde inte det var fusk men fuska lugnt utan att blunda

2009-10-22 @ 08:40:33
URL: http://malixskrivpuff.wordpress.com/
Postat av: razaha

Tack gode gud för Findus!

Själv är jag mycket dålig på att äta grönsaker och brukar lite försynt putta dem till tallrikskanten.

Min dotter älskar grönsaker och ratar kött.

2009-10-22 @ 11:04:30
URL: http://novellbloggen-razaha.blogspot.com
Postat av: Anders

Tack för dina inlägg hos mig.

Det är roligare än jag trodde med respons.



Kaniner och jag har en sak gemensam och det är inte sallad ;D

2009-10-22 @ 22:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0