En idé som inte genomförts (än)!

Dagens skrivpuff uppmanar att skriva om en idé som inte genomförts ännu. Genast kommer jag att tänka på växthuset.

Egentligen är det kanske inte någon lysande idé att sätta upp ett växthus i min skuggiga trädgård. Det är skuggorna som hittills har varit anledningen att inte sätta upp ett glashus. Jag har tänkt att det inte är någon idé eftersom jag lever med föreställningen att växthus ska stå i solen.

Men som jag har sett och lärt, vet jag numera att man måste skugga sina växthus för annars blir det för varmt. Kanske skulle jag kunna ha nytta av ett i alla fall? Jag skulle kunna odla tomater, physalis och gurka på sommaren. På våren skulle jag kunna starta upp sommarblommor så att de börjar blomma under sommaren, och inte som nu i början av augusti när säsongen nästan är över.

Pengarna har vi väl. Det är inte det stora problemet för att genomföra idén om ett växthus. Jag har även sett ut platsen, den soligaste vi har. Det svåra är att börja.

Det ska läggas grund, grusas upp. Växthuset ska köpas in och forslas hit, monteras ihop och inredas. Det är inget man gör på en helg direkt. När jag börjar tänka på allt som måste göras så kommer tvivlet smygande. Kommer jag verkligen att använda ett växthus?

Återstår att fatta ett beslut. Snart, det är på hösten man kan göra klipp i växthusbutiken.

Kommentarer
Postat av: Drumalex

Du kan fråga mig om råd, jag satte upp ett hos min före detta för ett par år sedan. Det är inte så svårt som man kan tro. Kör igång!!

2009-08-25 @ 20:39:47
Postat av: liselotte

Det är genom att prova sina ideer i verkligheten som man finner ut om de är bärduktiga eller inte

2009-08-25 @ 22:06:46
Postat av: razaha

Vänta inte!

Köp ett nu i höst när priserna dalar.

Jag är faktiskt inne på samma linje själv, men har inte hittat platsen ännu.

Lycka till!

2009-08-26 @ 06:26:22
URL: http://novellbloggen-razaha.blogspot.com
Postat av: Lotta- Livets väv

Man måste inte ha växter i växthuset! hm, hm! Man kan få en mysig uteplats, fast inne om man vill.....och ena året odlar du tomater och nästa år sommarblommor och tredje året sitter du bara och läser och vilar dig. Kör hårt!...fast jag vet....det är just det där med att börja som oftast är det svåra.

kram

/Lotta

2009-08-26 @ 14:53:57
URL: http://livetsvav.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0