Något hårt

Vill hjälpa, inte såra.

Vill ge råd, inte kräva.
Vill stötta, inte klaga.

Vill utveckla, inte kritisera.

Vill lära, inte tjata.


Du tycker väl att jag tjatar, men det händer inget.
Du tycker nog att jag kritiserar, och ger mothugg.
Du tycker nog att jag klagar, men inte bryr du dig.
Du tycker väl att jag kräver, men jobbet ska ju bli gjort.
Du känner om jag sårar, men det är inte med mening.

Om du visste hur ont det gör i mig,
skulle du ge det ett försök i sådana fall?

Att samarbeta och kanske hjälpa till.

En hård dag på jobbet är äntligen över.


Kommentarer
Postat av: Drumalex

Det känns som en lärares hårda vardag att försöka ge av sin kunskap till vissa motsträviga elever. Man måste vara väldigt övertygad som lärare för att inte ge upp de där eleverna. Keep it up!

2009-08-21 @ 19:32:59
Postat av: marmoria

Eller gör som med hundar: belöna och uppmuntra "rätt" beteende, ignorera felen. Det är himla lätt - i teorin!

2009-08-21 @ 19:37:16
URL: http://marmoria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0