Med blodiga händer

Jag grävde din grav
med mina bara händer
bände bort sten
vred av rötter
lyfte bort jord

Blek, torr jord
som inte sett solen
en endaste dag
när du var hos oss

Jag lät mitt blod
färga jorden mörk
ge åt din ande
kraft och styrka
en ny plats

Borde ha lämnat
mina blodiga händer
på botten av graven
att vagga dig jämt

Jag grävde din grav
med mina egna händer
men blir aldrig
fri från skuld
det var ditt liv

Så låt mina tårar
lyfta dig varligt
i den sluss som bär
upp till evighetens rum 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta Livets väv

Oj! Läser jag det som står?...Oj!

Kram, kram till dig!

/Lotta

2009-09-29 @ 14:34:33
URL: http://livetsvav.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0