157 I min omgivning (22/365)



Temat i min omgivning, inspirerade till att zooma in en utsiktsvy från min trädgård. Jag ser ner till Hornborgasjöns fågeltorn, där det finns möjlighet att kika på fåglar från både mark och fågeltorn. På bilden syns det nya fågeltornet som blev klart för ett par år sedan. Lite skämmigt erkänner jag att jag inte har varit där och kollat på plats ännu. Det verkar dock inte lika läbbigt att gå upp i som i det gamla fågeltornet, som var av klassiskt maner, rangligt och högt. Ska nog planera in ett besök under våren. Tranorna är på andra sidan sjön, men det finns många andra fåglar att se på "våran" sida.

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod


Kommentarer
Postat av: Avsändare Margareta G

När de visar på TV att tranorna kommit till Hornborgarsjön önskar jag alltid att jag varit lite närmare. Jag skulle så gärna vilja fota där, men lite för långt att åka för min "lilla" önskan.



/Margareta G

2009-04-04 @ 23:29:50
URL: http://bildgatan.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tranorna vid Hornborgasjön är ju ett säkert kort, men de flyger ju vidare. Kanske något par kommer till dina trakter? Kika på fåglarna via webbkamra annars :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0