190 Museum (235/365)


Sista dagen som Pansarmuseet i Axvall hade öppet skulle vi besöka det. Det visade sig att det var många, många som hade tänkt samma sak, passa på att titta en sista gång. Ett rent under att två pansarvagnar kunde fotas utan att det stod någon framför. Det är de grå  byggnaderna i bakgrunden som har varit ett museum för pansarfordon - ända tills i går. Alla maskiner kommer nu att flyttas till Strängnäs. Förhoppningsvis för alla intresserade, har de större ytor att förfoga över så att de kan göra utställningen lite mer lättillgänglig.

Och för er som - liksom jag - ogillar krigsmaskiner av princip, se vilka härliga moln det var på den vackra blå himlen. :D

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod

Visa alla mina 365-inlägg.








Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Ha-Ha!



Ja, ibland är det verkligen så med foton: Att motivet skapas i betraktarens ögon - eller att olika personer fäster sej vid olika saker angående en och samma bild. :-)



Fast lite intressant måste det ju ändå vara med ett museeum för såna här manicker!? Jag har knappt aldrig varit nära en sån, fast har vänner som gjorde lumpen som stridsvagnsförare. Ingen av dem var dock intresserad att gå till det "jobbet" utifall att det verkligen skulle bli krig... X-/ Och jag förstår dem!!!



2009-08-23 @ 19:31:33
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0