346 Ledighet & semester (181/365)



Jag jobbade som ett djur de sista två veckorna innan semestern för att täcka upp för min kollega och samtidigt jobba in mitt eget arbete. Jag satt på jobbet till halv tio vissa kvällar för att hinna med. Om jag hade haft en termometer på kontoret så hade den visat över 30 grader, för jag har stora fönster mot solsidan och nästan ingen ventilation. Och som solen sken de där sista veckorna!

Och som ett brev på posten; ösregn och åskskurar samma dag min semester börjar...

Hur sarkastiskt får livet bli? Vad vill ödet säga mig med det här? Att jag ska strunta i att ta semester? Att jag ska byta jobb? Att jag ska lägg in mig på sluten avdelning, i ett madrasserat rum och bara skrika ut all uppdämd ilska och ångest och vrede...

(I ärlighetens namn vill jag verkligen inte ha de senaste två veckornas värmebölja på semestern heller. Det går ju ännu mindre att få något gjort när det är så varmt, varken ute eller inne. Nu kan jag ju i alla fall ägna dagarna åt att städa inomhus. :-P )

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod

Visa alla mina 365-inlägg.







Kommentarer
Postat av: Gärdsmygen

Det kommer nytt väder imorgon igen! Hur det blir? Ingen aning, men ett nytt.

2009-07-09 @ 23:55:01
URL: http://litenfagel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0