283 Löjlig (138/365)


Nu ska jag avslöja en ganska löjlig last jag har - vänsterhandssudoku.

Vi är ganska många som gillar att koppla av med ett sifferpussel, men jag känner ingen annan som, när det är för enkelt, tar och ökar svårighetsgraden genom att fatta pennan i vänsterhanden. Jag inbillar mig att jag tränar upp den, hos mig svagare hjärnhalvan på detta sätt.

Från början är jag tokhögerhänt, men för några år sedan när jag började känna av handleds- och axelbesvär efter datorarbete bestämde jag mig för att flytta musen till vänstra sidan av skrivbordet för att jämna ut belastningen. Det tog en hel ineffektiv vecka, men sen funkade det bra.

Även vänsterhandssudokun ger resultat, det är fullt möjligt att läsa mina siffror fast jag skrivit med fel hand. Det såg verkligen inte ut så här vid de första försöken. Och kanske blir jag både konstnärligare och kreativare genom att öva upp vänsterhanden? Det är ju den högra hjärhalvan som styr vänster sida av kroppen, så jag föreställer mig att det även är tvärt om. Genom att använda använda vänster sida av kroppen så stimuleras "gestalthjärnan" - den kreativa, intuitiva, känslomedvetna och holistiska förmågan.

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod

Visa alla mina 365-inlägg.









Kommentarer
Postat av: Ulrica

Hahaha... nä jag känner ingen annan som kör vänsterhandssudoku.

2009-06-06 @ 23:17:36
URL: http://ulricatorning.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Ha-Ha! :-)



Det var verkligen en ny "sport" som jag aldrig har hört talas om förr!



Men vid närmare eftertanke så är det nog inte så löjligt - snarare rent av ganska smart!? :-)



När jag var i 8-9-årsåldern klämde jag ett finger ganska illa i en dörr, vilket ledde till att högerhanden var oanvändbar ett tag. Jag försökte skriva välskrivning (eller vad det hette) med vänster hand i skolan, och det SÅG UT...! Definitivt ingen skönskrift iallafall... :-D Men jag kan faktiskt skriva med vänster hand, även om det är en helt annan skrivstil än den jag producerar med höger. Men sköta datormusen med vänster tänker jag inte ens försöka... Lär INTE gå!? :-)



Kul att du berättade mer om din trädpion! Vad kul det måste vara att lyckas dra upp såna växter från frö! :-)



2009-06-07 @ 08:15:10
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Megera

Hi hi....det var en kul variant av sukudo. Ska nog prova det jag också.

2009-06-10 @ 08:32:40
URL: http://raija.org/mfoto/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0