183 Millennium (127/365)


Ett decennium efter millennieskiftet är det inte mycket att välja på till tema millennium.

Andra delen av Stieg Larssons Millennium-trilogi avlyssnas nu under resor till och från jobbet. Måste erkänna att romanen är fängslande. Det som förvånar mig är att jag inte alls minns seriemördaren från första boken, som Lisbet och Mikael jagade tillsammans. När berättarrösten första gången sade detta började jag fundera på vad första boken egentligen handlade om. Det enda jag minns är att de hittade den "mördade" flickan i Australien, resten är väldigt diffust. Jag tyckte heller inte att boken gav någon behållning efter att jag hade läst den.

Troligen blir det samma effekt av del två, det är underhållande när man läser/lyssnar men det ger ingen bestående behållning.

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod

Visa alla mina 365-inlägg.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0