Svart och vitt

Att tänka sig sommaren utan någon katt i trädgården är tungt och ledsamt. Jag har redan erbjudits nya kattungar att ta hand om, men det känns inte som att det är ett alternativ just nu. Det är inte bara Murre som är borta, det är alla mina katter som nu är döda. Astrid som blev sjuk i höstas kom till oss för nära 20 år sedan. När hon var ett år gammal fick hon ungar som vi inte hade hjärta att lämna bort. Både Mallis och Murre blev kvar hos oss, Mallis i 13 år och Murre i nästan 19.

Till Shannaras tema black and white den här veckan minns jag mina katter. Murre för all del både svart, vit och beige med rosa marsipananos. Det känns lite som att livet är svart och vitt nu också. Ledsamt svart, men ändå ljusa och tacksamma minnen för alla år som katterna faktiskt har förgyllt vår tillvaro.



Fler svartvita bilder hos Shannara på SaturdayMix #8


Kommentarer
Postat av: Shannara

Sicken fin kissekatt!



Jag har fixat in dej i listan nu.



Kul att du är med och "leker"

2010-04-29 @ 06:52:16
URL: http://shannaraskaos.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0