Rosor i leran

 
Rosor är ju inte något jag månar speciellt om. De är taggiga, får lätt sjukdomar, ska beskäras o.s.v. Men.... de är ju väldigt vackra. Till och med taggarna är vackra, se bara på den vita rosens knallröda taggar på bilderna ovan.
 
De vita rosorna med svaga rosa toner i blommornas mitt har inget namn, på etiketten stod det bara "marktäckande". De blommar rikligt och taggarna är ju bara för vackra.
 
Röda rosor av sorten "Alain" har vi haft sedan vi flyttade hit. Buskarna stod i en rund rosenrabatt i många år, men står nu i en böjd rabatt som rundar den stora taggiga berberisen. Man kan säga att vi har samlat de vassa skönheterna på samma ställe.
 
Den senaste rosen fick vi i en kruka för några veckor sedan. Den har grön/rosa blommor som är väldigt speciella. Till hösten ska den väl få en plats i en rabatt och klarar sig då förhoppningsvis över vintern.
 
Rosa, marktäckande "Fairy" står för tillfället och väntar på blomning i den gula släntrabatten. Där gör de sig inte alls, men jag har inget bra ställe att ha dem på längre och inte kan man slänga rosenbuskar på komposten. Det kommer säkert en dag när jag hittar en mer passande växtplats. 

Kommentarer
Postat av: Nett

Så vackert :)

Javisst, den där godbiten kan förstöra beachen, men kanske man hade tagit den där godbiten även om man inte hade tränat ? ;)

2012-08-05 @ 12:42:10
URL: http://www.enkoppkaffe.se
Postat av: Anne-Lie

Rosor är vackra. Jag har inte heller många sorter hos mig.
Kram!

2012-08-05 @ 18:58:45
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Suss

Ja rosorna är väldigt vackra :) har inte heller så mycket rosor men några som fanns när jag flyttade hit. Vackra men som du säger stickiga Kram Suss

2012-08-05 @ 20:46:17
URL: http://sussokai.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0