Min man David

Min man DavidGerda Anttis tanketrådar flyger som flugfiskelina över den svenska ankdammen. Tyvärr har hon nog släppt ut lite för mycket lina denna gång, för tankarna går så långt och om varanda att hon trasslar till det.

Van som jag är att bara flyta med i Anttis underbara texter, får jag nu anstränga mig för att kunna ta del av hennes budskap. Kanske har hennes författarskap utvecklats, kanske har min läsekompetens försvagats, oavsett vad som är orsaken till den upplevda förändringen kan jag konstatera att hennes budskap i alla fall inte förändrats:

Lev livet moraliskt och präktigt och var inte en gnällspik.

Kommentarer
Postat av: Margareta

Hej i gen,,

Jag såg att du läst,, Gerda Antis bok,, min man David,,

Jag har läst en del i den,, den var lite rörig, i mitt tycke,, det första jag läser av henne,, nu håller jag på med Henning Mankels bok Kinesen,, den är mer spännande

Ha det ME

2009-04-09 @ 18:38:49
URL: http://www.123minsida.se/mirrekatt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0