Musöron på björken

Idag slog björkarna ut och det var bara så härligt att vara hemma. Två odlingslådor blev genomgrävda. Jag rensade i en av de avlägsna rabatterna, där det växte massor med mossa bland stenbräckan. Igår dammsög jag upp en massa torra höstlöv på grusgången. Nu är vårjobbet i trädgården avklarat. Om arbetslusten smyger på och det är väder i morgon också så kan jag ju rensa bort lite gräs runt vinbärsbuskarna och rensa upp i jordgubbslandet.

Annars kan man ju alltid gräva om komposten, men jag vet inte om ryggen klarar det när den fick jobba med potatislandet idag. Inte värt att överanstränga sig.

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Även här skiftar björkarna rejält i grönt nu! Så vackert!!! Och så allergiskt... Snörvel! <:-)



Och nu börjar den riktigt roliga tiden i trädgården när man dels kan så och plantera, och dels får njuta av den näst intill exploderande blomningen bland både buskar och perenner. :-)

2009-04-26 @ 10:15:02
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Å så härligt... inga musöron på våra björkar än vad jag har sett. Men det kan inte vara långt borta.

2009-04-27 @ 10:59:19
URL: http://ulricatorning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0