Påskhelgen

Det är bara att summera en fantastisk helg. Inte bara att kunna vara ledig utan att behöva tänka på jobbet, utan att ledigheten också har varit fylld av meningsfull sysslolöshet; som att sola, plantera växter, rensa rabatter, träffa släkten, grilla, äta gott och äta godis, sovmornar och tidiga mornar och kanske till och med en litten middagslur.

I princip hela trädgården är städad nu. Alla gamla fjolårslöv är ju inte bortplockade, men de flesta. De som ligger kvar kommer att multna ner och bli jordförbättring. De löv som jag rensat bort kommer multna ner i komposten och bli jordförbättring.

Lite pensér köptes in för att pryda trädgården tills det blir lite fart på perennerna. Men jag känner de där penséerna och jag känner mig. Inte klarar jag av att dra upp dem när vårsäsongen är över, nej de kommer förmodligen att stå till hösten. Det är bara jag som har penséer i höstkrukor, jag förstår inte detta.

Förutom penséer impulsköpte vi en trollhassel. Den kommer att pryda trädgården året om (bara den får växa till sig liiite).
Bilden nedan sammanfattar helgen som gått. Vackert väder och blå himmel.  Rådjurstuggade tulpanblad och nyplanterad trollhassel. De vridna kvistarna gör sig fantastiskt bra ur grodperspektiv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0