165 Landskap (69/365)


Under temat landskap presenterar jag "mitt" landskap, Västergötland med sina karaktäristiska platåberg. Jag har satt samman fyra bilder till en för att få med hela den fantastiska vyn mot söder. Stående på Billingen och blickandes ut mot Falköpingshållet ser man Mösseberg på bildens högra sida, bortom Broddetorps kyrka. Men vilket av platåbergen är det som syns till vänster? Plantaberget?

Det är ganska svårt att orientera sig i hemtrakterna trots allt. Tittar man på kartan så finns även Brunnhems-, Varvs- och Gerumsberget åt öster när man står på Billingen och blickar söderut.
Vilket av dem är det som antingen är så högt så att det syns eller så nära att det är det som syns?

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod

Visa alla mina 365-inlägg.








Kommentarer
Postat av: Margareta

Hej Lotta,,

Snyggt jobbat med detta fot

Ha det Margareta

2009-04-23 @ 10:20:15
URL: http://www.123minsida.se/mirrekatt
Postat av: Amanda

Fint foto över ditt landskap. Platt, långt och vackert. /Amanda

2009-04-23 @ 20:21:13
URL: http://fotomix.bloggsida.se/
Postat av: Della / Var Dag ett Äventyr

Visst är det kul att sätta samman bilder. Och vad bra det blir! Jag var helt fascinerad när jag upptäckte möjligheten i PS.

Vilken fantastisk vy du visar.

2009-04-26 @ 09:48:09
URL: http://365fotoaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0