120 Ädel (176/365)


I min trädgård brukar svårodlade växter inte göra sig något besvär. Den blå bergvallmon är en av de få ädla växter jag har satsat på och den tycks ha etablerat sig bra. Blommar vackert på höga stänglar med många knoppar, år efter år.

I år har det hänt något. Kanske förfrös knopparna lite i våras? Kanske något odjur som stressat plantan?  Blomställningarna brukar inte se ut som ovan. Men jag tycker den var väldigt vacker i sin missbildning.
I vanliga fall kommer de skira blommorna en och en på blomstängeln.




365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod

Visa alla mina 365-inlägg.










Kommentarer
Postat av: Gärdsmygen

Vackert! I år blommar allt så enormt tycker jag och bladmassan på träd och buskar är ovanligt riklig. Fast nu kanske det torkar en del. Men hittills har vi kunnat njuta väldigt av blommorna!

2009-07-04 @ 22:49:19
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: Megera

Så vacker, fast den ser annorlunda ut. Jag har försökt så och plantera in just den här plantan i min trädgård, men lyckas aldrig.

2009-07-05 @ 06:32:41
URL: http://raija.org/mfoto/
Postat av: AnnaKK

Åh, jag kämpade verkligen med såna under flera säsonger tidigare, men fick till sist inse att de trivdes inte i min trädgård... Får njuta av dina på bild istället! :-)



Ha en jättefin dag!

2009-07-06 @ 08:49:35
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0