241 Förbjuden (8/365)



Det här är mitt bidrag till temat förbjuden. För det första är skylten tydligen alldeles för liten, det går ju inte att läsa vad det står på den och då kan ju inte förbudet efterföljas. Mitt förslag är skyltar i kolossalformat, och så monterade jag in en förstoring i bilden för att visa hur det skulle kunna göras tydligare.

För det andra undrar jag vad det egentligen står på skylten? Kanske har föräldrarna som parkerat sina barnvagnar under skylten verkligen läst den solklara meningen: "Parkera barnvagnar, cyklar och dyl. i trapphuset." För den som vill att ett förbud ska efterlevas är ett litet infinitiv-att inte att förakta, och så ett litet p i Parkera så att meningen blir fullständig. Visst borde det stått "Förbjudet att parkera...."
För det tredje tycker jag det är urfåningt att förbjuda barnvagnar i trapphuset. De står ju inte ivägen för någon.

365challengelogo150


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0