Hopp och förtvivlan

Med hopp om en fin dag i trädgården gick jag igår ut i solen. Det första jag upptäcker är att rhododendronbusken är nästan totalt berövad alla knoppar. Vilken förtvivlan! Det är rådjuren som har tuggat i sig enbart knopparna. Jag blev så ledsen. Det är de vackra, romantiska, rosa blommorna jag nu inte kommer att få se. Hade glatt mig så åt att busken satt så många knoppar trots att den var flyttad förra säsongen. Nu var det rådjuren som gladde sig åt de många knopparna. Ett riktigt skrovmål.



Till min lycka upptäckte jag sedan något som rådjuren ratar, snödroppar. De har precis kommit upp ur jorden. Och så var resten av helgen räddad.




Kommentarer
Postat av: Margareta

Hej Lotta,

ja du ibland upp,, ibland ner,, men att få se dom första snödropparna,, då är ju våren på gång,,

Sol här i dag,, men jag håller på att plocka om hemma,, målarna kommer snart,, vet inte riktigt när,, ska få nytt i badrummet, hallen och arbetsrummet,, och med min fibro,, så måste jag ta lite i taget,, så nu har jag flyttat det som jag vet ska stå där det står nu,, en arbetsbänk med två hurtsar från rummet till köket,, så nu är jag trött och slut,, i flera dagar, sov 1½ timme i dag,,

Ha det Margareta

2009-03-01 @ 17:45:19
URL: http://www.123minsida.se/mirrekatt
Postat av: Margareta

Hej Lotta,,

Såg din kommentar på spacet,, jag var här förut, och såg din fina snödroppe..jag vet inte hur det är med bilder,, från andra håll,, men jag får bilder från olika andra håll,

Ja du konkandet är väl inte så bra,, men jag klarar mig rätt bra,, men det värsta är kvar,, då får jag hjäjp,,

Ha det Margareta

2009-03-01 @ 23:04:46
URL: http://www.123minsida.se/mirrekatt
Postat av: Matilda

sv:

haha, ok, då har jag tur med min kompis där. han klarar det själv. tömning, rengöring, och annat. himlans skönt. ibland kräver han dock att vi lägger i en kalk-grej i vattnet, så att han kan gurgla i någon halvtimme, men sen är han på topp igen!

;-)

2009-03-02 @ 22:24:42
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0