Tulpanfrossa

Med tulpanfrossa i köket kan man ta ut våren i förskott.
Ute har det inte varit vår idag. Regnet har hängt stilla i luften och allt har varit grått. Tulpanerna i vas är härliga, inte bara för att de är tidiga utan också för att de är idiotsäkert placerade med tanke på rådjurens härjningar i trädgården.

Inget rådjur kan knipsa knopparna på mina köpetulpaner. Kanske är det en hämndaktion när de nu varit på och ätit knopparna på de amerikanska blåbärsbuskarna? Det får man aldrig veta. Dock vet jag att blåbärsbuskarna brukar ta sig igen efter liknande angrepp. För att inte locka odjuren att knapra mera har jag varit ute med pepparströaren. Regnet gör nog att jag måste ut och peppra igen i morgon.

Det finns mycket att göra i trädgården även på vårvintern.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0