Varför heter min blogg "Livet med leran"

Först och främst för att jag bloggar om naturupplevelser i och utanför min trädgård. Jorden består av tung och hård lera, full med grus och sten. Det är inte lätt att få alla växter att trivas. Det som trivs brukar dock trivas alldeles väldigt bra.



Sedan kan man ju lägga en mer filosofisk tolkning över titelvalet. Livets stig som jag har måst vandra har inte alltid varit så rak, slät och jämn som jag skulle önska. Ibland känns det som om marken under fötterna är ett gungfly eller riktigt slipprig lera, som gör att inget steg känns tryggt och säkert.


Så här ser min trädgård ut just nu. Inte bara lerigt och halt, det är uppförsbacke också. Eller utförsbacke om man väljer att se på stigen från andra hållet, inte lätt att ta sig varken upp eller ner.

Det som känns skönt med att likna livets stig med en lerig trädgårdsgång är att man kan vara säker på att det torkar upp så småningom och då går det lätt att promenera både uppåt och neråt.

Kommentarer
Postat av: linda

fina bilder!!!

2009-03-18 @ 06:45:11
URL: http://krussiduler.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aha... Det var så det var med leran. :-) Men det är väl prima jord att odla i - men ska kanske blandas upp med något för att bli lite mera genomsläpplig och luftig/porös?



Jag borde vårstäda min trädgård nu... Gjorde visst inte det i höstas... <:-)

2009-03-18 @ 15:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0