Trädgårdsludd

Vad är det egentligen jag ser på trädgårdsgången när jag kommer hem ifrån stan?


Är det disködder? 



Eller tomtens julesnö?



Nej, det finns en mycket somrigare förklaring.

Det är ju trädgårdsludd!



Eller sälgfluff...
Jag har faktiskt inget riktigt ord för sälgens bevingade frökapslar?



Det är första gången jag upplever att fluffet har landat i drivor. Det är väldigt vackert.

 Själva kolvarna kommer snart att ramla ner. Dem är jag tämligen van att det blir drivor av. På grusgången, i trädgårdslanden, på bilarnas tak och motorhuvar. Stora kladdiga, slafsiga kluttar, lika frätande på billacken som kattskit. Dum jämförelse eftersom katterna aldrig har lämnat något sådant på bilarna och därmed kan jag egentligen inte göra den liknelsen, annat än att de är gansla lika i storlek och konsistens...

Kommentarer
Postat av: Margareta

Hej lotta,,

Hos min vän Karin,, ser det ut som det har snöat,, eller mer haglat,, det är körsbärsträden som släpper sina blomor nu,, det är otroligt vad mycket "snö" det blir av dom,,Dom har vid deras fastighet,, jag vet inte hur många träd det är,, så hela gången utmed 4 portar, är full av blomsläpp,

för att inte tala om på hösten,, det är mums för fåglarna,, men då kan man knappt gå där för alla kärnor och smet efter fåglarna,, det är såna där pytte små körsbär,, eller heter det nåt annat,,

träden är jättestora,, det är ju ingen som plockar bären heller,,

2009-05-22 @ 09:53:56
URL: http://www.123minsida.se/mirrekatt
Postat av: Ulrica

Så läckert, det fenomenet har jag aldrig upplevt.

2009-05-22 @ 20:39:31
URL: http://ulricatorning.blogspot.com
Postat av: Gärdsmygen

Jo så har det varit här nu också! Man vågade knappt andas för det var vitt i luften. Kul namn du gav det:)

2009-05-23 @ 11:33:58
URL: http://litenfagel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0