Gäster hos oss

En liten stjärtmes kom tillsammans med domherrarna för att proviantera idag. Men när domherrarna valde solrosfrön vid fågelbordet valde den här sötnosen talgbollarna.

I morgon kanske han kommer tillbaka, då ska jag vakta och kanske få ett riktigt skarpt foto på honom.






Domherrarna lyser röda och är hjärtligt välkomna ut ur skogen.


Det är inte bara småfåglarna som har slut på mat nu. Rådjuren har gett sig på rhododendronbusken och då är de nog ganska desperata. De odjuren väljer jag dock att inte utfodra medvetet. De äter spill från fågelbordet och det är omöjligt att hålla dem från trädgården.


Små pilfinkar är däremot trevliga små besökare. De brukar man annars mest se i stan vid uteserveringar - då är det inte lika mysigt.



Kommentarer
Postat av: Margareta

Trevliga besökare du har

2010-02-13 @ 18:13:11
URL: http://www.123minsida.se/mirrekatt
Postat av: annette

Fina gäster Du har vid fågelbordet, längtar så efter att få se en Domherre, men här i Östergötland trivs dom visst inte numer.

Rådjuren har det tufft nu, men jag skulle inte heller mata dom i närheten av mitt hem, däremot skulle jag kunna tänka mej att utfordra dem ute i skogen.



Ha en bra start på veckan!



annette

2010-02-14 @ 20:16:08
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0