och kan detta vara

en vitgräsfjäril?  Att det ska vara så svårt att hitta samma mönster och färg i uppslagsboken, alltid är det något som inte stämmer. Den här fjärilen har inte ett orangefärgat fält på vingen som vitgräsfjärilen tydligen ska ha, men jag hittar å andra sidan ingen bild på någon fjäril som har samma mönster men utan det färgade fältet.

Notera också att den sitter på min "gräsmatta" och då har man förklaringen till att jag oftare kallar det grönyta än gräsmatta. :D Inte ett grässtrå så långt ögat kan nå.


Kommentarer
Postat av: Margareta Endahl

Du har lyckats fånga fjärilarna på bild,

Jag såg flera i går som inte ville vara med på bild,, en som var väldigt gulorangemelerad,

och så sitromfjärilar,, men dom är pigga

Ha det, i dag är det "bara" 18 grader, molnigt

Kram på dig

2010-07-23 @ 15:58:56
URL: http://mirrekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0