ABC - Å som i återblick

Å är sista bokstaven i ABC-utmaningen och jag väljer en återblick.

En blick tillbaka till april när ABC-rundan startade, när vårblommorna slagit ut och huset och trädgården var fyllda med husdjur.



  

När Murre låg och solade på trappen.

























och minnet av Astrids hemtrevliga kurr fortfarande spann i öronen.























När den gamla malen fortfarande simmade i akvariet och innan lilla Nemo spårlöst försvann i vattnet.
   


En återblick till tiden då huskaninen skuttade lös i trädgården varje dag.



Ett hem utan djur är tomt och öde. Fattigt skulle jag säga. Och även om saknaden varit stor och bedrövelsen tung när våra djur har gått bort, den ena efter den andra och jag svor att aldrig mer skaffa djur för att slippa vara med om att mista dem, så är jag ändå glad att vi har fått in en liten katt i huset igen.

Den hemlösa katten som grannen inte kunde ta hand om. Åh, sån glädje ett djur ändå sprider i hemmet, även om katten "bara" ligger i soffan och spinner.

Tack Petunia för ABC-utmaningen. Ser fram emot en ny runda någon gång i framtiden.

Alla ABC-tolkningar finns att se här!

4523786846_4250cdfd2c_m[1]


Kommentarer
Postat av: Kamelryttersken

Koser seg, Murre, skal være visst :)

2010-10-31 @ 00:19:29
URL: http://karavanseraiet.no
Postat av: Inge

Meget fint afslutningsindlæg og tilbagekig på årets gang i abc-legen.

Hav en dejlig søndag

2010-10-31 @ 09:27:41
URL: http://bymarken68.blogspot.com
Postat av: Petunia

Nå gleder jeg meg til våren!! Høsten er min favoritt, men vinteren hater jeg...Bildene dine fikk meg til å glede meg til våren!!

Takk for denne gang! Håper du fortsatt vil komme med bidrag til andre ting jeg setter i gang på bloggen min!

2010-10-31 @ 10:49:49
URL: http://petuniablogg.blogspot.com
Postat av: Margareta Endahl

Tack lilla syster,

Bättre sent än aldrig heter det ju,

Ja du, det är jobbigt när ens kära djur inte finns, jag minns min kära Mirren fast det snart ät 12 år sedan han gick bort

Det där med bloggen, ibland blir det skrivtorka, du har ju ditt jogg, och trädgården, så jag förstår om det blir jobbigt ibland att skriva



JAG kommer bara att ha den här nu, det är ju SPACET som bytte till detta wordpress, så nu har jag bestämt mig för att bara ha det här och så FACEBOOK,

Hittat en bra temasida som jag kan byta lite bakgrund på och vinjettbild, Det är Kurre och Skottis som myser i husvagnen på den bilden

Hoppas vi ses den 6-11, när gittan och jag kommer till Mamma

KRAM på dig

2010-10-31 @ 11:13:18
URL: http://endahlm.wordpress.com
Postat av: TorAa

Herlig.

Og, vi som elsker katter, blir jo bare hentatt av disse to her.



btw. Våre to er 8 år i dag.

2010-10-31 @ 12:42:47
URL: http://toraamusic.blogspot.com/
Postat av: Maria G

Fina bilder i din återblick!

Det är aldrig kul när djuren lämnar oss. Men vilken tur att en ny liten varelse hittat ett hem hos dig :)

Ha de gott!

Kram Maria

2010-11-01 @ 12:41:37
URL: http://minaordminabilder.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0