Fjäsk med fågelfrön

Säsongen är här igen. Fåglarna ska vintermatas.

Ja, det går väl ingen nöd på fåglarna ännu, men jag tänkte jag skulle fjäska in mig nu på hösten innan grannarna hinner före. Om jag bjuder redan nu så kanske de vackra varelserna väljer just vår trädgård hela vintern. :)

Det tog 35 minuter innan den första fågeln slog sig ner. Tio minuter senare kom stenknäckarna och då kom även kameran fram. De är bara för häftiga!

Koltrastarna sitter i eller under äpple- och päronträden och kalasar på frukt. För dem är inte fröna så lockande ännu. Maskätna äpplen är mycket bättre för svarta trastar.

Entita, grönfink, talgoxe och blåmes däremot lät sig väl smaka.


Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

Underbara bilder!

Jag har personligen gett upp tanken på att mata fåglarna... katterna får det lite för lätt då... :-( För det är ju så mysigt att kunna sitta och titta på "småfåglarne".

2010-10-03 @ 19:27:53
URL: http://bonnfrua.blogspot.com
Postat av: Margareta Endahl

Ja du har det trevligt med dina fågla, mysigt att bo så där

2010-10-05 @ 00:19:02
URL: http://mirrekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0