Och solen har sin gång

är min senaste klassikerkonsumtion. Det blir inte varannan, men det blir någon emellanåt. Ernest Hemingways Och solen har sin gång lyssnade jag på i bilen. Utmärkt uppläsning av Stefan Sauk som ger huvudpersonerna karaktär. Jake Barnes , Robert Cohn och Mike har alla sin relation till den vackra lady Brett Ashley och som det ofta är i verkliga livet så händer det massor samtidigt som det inte händer någonting.

Tycka vad man vill om tjurfäktningar men Hemingways detaljerade och fascinerande beskrivning av Pamplonas fiesta på 40-talet är så häftig att man upptäcker en känsla av att det skulle varit häftigt att vara med och se.

Både miljö- och personskildringen är fantastisk och jag tror att jag måste läsa om Den gamle och havet, för vad jag minns var den dööö-tråkig då det begav sig. Jag har en känsla av att jag skulle tycka annorlunda idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0