Se och bli sedd

Ja, inte är det jag som får beundrande blickar... ;)

Men jag sänder iväg en massa beundrande ögonkast på min omgivning. T ex är jag väldigt förtjust i trollsländorna som flyger så aktivt den här tiden. Jag har (ännu?) inte hunnit fånga någon i luften på bild. När de sitter och vilar är det däremot inte något problem att plåta. Tänk att jag var rädd för de här insekterna en gång i tiden. <:-)

Well, I'm not the one to get admiring glances... ;)
But I allways look with pleasure at the environment around me. For ex I'm very fond of beautiful dragonflies, flying this time at year. Yet, I haven't hade the opportunity to catch anyone at flight. Sitting down resting, they are easy target for the photographer. Imagine, long time ago I was afraid of these insects. 
 



Svalorna måste man också beundra när man tittar på dem. Så eleganta och skickliga flygare och vackra! Inte heller svalor i flykt vill fasta på mitt minneskort... Då får man försöka när de sitter still.

Ett mörkt stalltak är väl inte bästa bakgrunden för att fota svalungar, så bildkvaliteten är inte bra. Jag tycker ändå att bilden visar de nyfikna blickar jag fick när jag riktade linsen mot fågelboet. 

You also have to admire the swallows, when watching them. So elegant, so vibrant flyers and beautiful! Nor swallos in action will stuck on my memory card... Just have to try when sitting still.
A dark stable ceiling isn't the best background, therefor low quality of the picture. Still I think you can see the curious glances I got when focusing the nest.

 

Det här bilderna blir mitt bidrag i veckans omgång av fotokedjan NF Winged.

These photos are my contibution to this week in the photo meme NF Winged.



Kommentarer
Postat av: Margareta Endahl

Sländorna är härliga insekter,MEN som sagt, fånga dom i flykten är inte lätt, försökte många gånger vid campingen, nu har jag inte sett några på länge, i stan tycks dom inte trivas

2011-08-27 @ 22:03:51
URL: http://endahlm.wordpress.com
Postat av: NatureFootstep

Det är ladusvalor du har där i taket.

Sedan är det ju så att både svalor och trollsländor är RIKTIGT svårt att fånga när de flyger. Men jag tycker nog att trollsländorna är svårast.

2011-08-28 @ 21:29:30
URL: http://nfbild2.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0